توضیحی پروژه شهید بابایی اف 14 های ایرانی
در سال ۲۰۰۸، معاونت عملیات نیروی هوایی ایران نقشه راه ارتقای اف۱۴ را تا سال ۲۰۲۰ منتشر نمود. جهاد خودکفایی و تحقیقات صنعتی نیروی هوایی وظیفه یافت با تمام پیمانکاران غیرنظامی با تفویض مسئولیت سامانههای مورد نیاز، فناوری و قطعات یدکی را فراهم نماید.

در سال ۲۰۰۸، معاونت عملیات نیروی هوایی ایران نقشه راه ارتقای اف۱۴ را تا سال ۲۰۲۰ منتشر نمود. جهاد خودکفایی و تحقیقات صنعتی نیروی هوایی وظیفه یافت با تمام پیمانکاران غیرنظامی با تفویض مسئولیت سامانههای مورد نیاز، فناوری و قطعات یدکی را فراهم نماید.
کار در آشیانه بازآماد اف چهار در فرودگاه مهر آباد آغاز شد و پس از ۳۶ ماه کار، پرواز ۳۰ دقیقهای آزمایشی را در ۱۸ ژانویه ۲۰۱۲ انجام داد. آزمایشهای پروازی بیشتری صورت گرفت و در آوریل سال ۲۰۱۲ به اسکادران ۸۲ تاکتیکی تحویل داده شد.
این پروژه چیزی که آینده رو بیشتر از اون چیزی که فکرش رو بکنیم درخشان تر میکنه
ایران از همون اول از پتانسیل بالایی F14 خبردار بوده
تصمیم گرفت پروژه ای بنام شهید عباس بابایی رو استارت بزنه . که چندین فاز عملیاتی میشه .
فاز اول: سیم کشی جدید که موجب میشه حمل سلاح های مختلف راحتر بشه و از نظر اویونیکی پیشرفت کنه
فاز دوم: عوض کردن رایانه های پرواز،ارتقا آلات دقیق از نسل جایروئی به دیجیتالی و الکترونیکی که باعث میشه کنترل آتش راحتر بشه .
فاز سوم: ارتقا اویونیکی جهت رابطه بهتر با HUD
فاز چهارم:عوض کردن رادار ،که بومی هستش که طبق شنیده های بنده چندین برابر بهتر از رادار اولیه f14 هستش که باعث میشه این جنگنده هنوز سرپا بمونه
فاز پنجم: عوض کردن بدنه ،جایگزینی قطعات بدنه سبک تر از جنس فیبر کربن و کامپوزیتی که باعث میشه بهتر چرخش کنه و مانور های خاصی رو بزنه
فاز ششم: جایگزینی موتور جدیدتر و بهینه تر
فاز هفت: تعویض استتار
با انجام شدن این هفت فاز تامکت ها به غول هایی افسانه تبدیل خواهند شد