روش صحیح نشستن هواپیما بر روی ناو
قطعا فرود برای هر خلبانی سختی خودش رو داره،چه در ناو چه زمین و...
قطعا فرود برای هر خلبانی سختی خودش رو داره،چه در ناو چه زمین.
هرچقدر ماموریتی که سپرده شده به خلبان، سنگین باشه همان قدر هم فرود هم بریاش سنگین تر می شود
معمولا وقتی ماموریت به خوبی پایان برسه خلبان شدیدا ذوق شده میشه و طبق قوانین پزشکی،به نوعی شخصی اگر زیاد هیجان زده بشه چشماش تار می بیند ،این جریان توی زمان جنگ هم بود بعضیا از خلبان ها وقتی شکارشان تمام می شد،سخت بود تا فرود بیایند .
هماهنگی باید بشدت بالا باشه هنگامی که خلبان درخواست فرود دارد ،این هماهنگی باید بین خلبان و برج باشه ،چشم های خلبان هنگام فرود کلید اصلی هستن باید کامل باند رو ببینند.
کلا خلبان خوب کسی هستش که در هر شرایطی از جمله شرایط سخت روحی،آب هوایی، فنی بتونه جنگنده رو فرود بیاره .
با اینکه چه روز باشه چه شب.
چه هر ۴ فصل .
به فیلم بالا دقت بکنید
میبینید که خلبان داره از دست هایش نهایت استفاده رو میکنه البته داره از Ball Flying هم استفاده میکند برای لندینگ.
لطفا به حرکت دست خلبان که به صورت همزمان داره Stick و Thrust استفاده میکند دقت کنید.
ممکنه بگوید دقیقا چه کار میکند؟
خلبان با کنترل کردن سرعت و با دقت داره از فرامین پیشرانه استفاده میکند تا جهت دهی خوبی داشته باشد برای اینکه ارتفاع زیاد یا کم بشه برای اینکه زاویه فرود براش بهتر باشه به نوعی راحت تر انجام بشود و همین که استیبل یعنی پایداری جنگنده رو همچنان نگهداره.
ممکنه بگید این Ball Flying چیه؟
عرضم به حضور انورتان که یه نوع روش هست که در اپروچ و هواپیما های هستش که می خواهند روی ناو بنشینند.
این Ball Flying درست مثل چراغ های پایی
(Papi Lights )
در فرودگاه ها برای اینکه یتواند شیب فرود خود رو پیدا کنه یعنی (Glide Path)
عمل میکنه، بخواهم ساده بگویم یعنی Ball Flying یه دستگاهی هستش که شیب فرود رو به خلبان نشان میده تا خود بهترین شیب فرود رو پیدا کند .
جنگنده های که در نیروی دریایی هستنند از این سیستم بهره میبرند و مخصوصا F14 که به خوبی این سیستم پیشرفته رو داره و هنوزم باهاش بهترین لندینگ رو میشه انجام داد.
این فیلم از لندینگ یک اف ۱۸ هورنت بود بر روی ناو CVN65 نیروی دریایی آمریکا